Dirigit a
Fotògrafs que vulguin introduir-se i entendre el 3D fotorealista per poder-lo aplicar al seu flux de treball i oferir-ho als seus clients.
Estudiants graduats a l’IEFC o altres escoles amb titulació similar que volen complementar els seus coneixements dels entorns que envolten la fotografia.
Objectius
Entendre els fluxos de treball en 3D, des de la creació de models 3D a l’aplicació de materials i textures, passant per la il·luminació i les càmeres virtuals així com el renderitzat fotorealista sempre pensant en les necessitats dels fotògrafs.
Conèixer com integrar productes i elements 3D dins la fotografia i com integrar la fotografia en entorns generats en 3D.
Eus González
(Mataró 1973) A principis dels anys 90 es forma en Disseny Gràfic i Multimèdia (HND in Graphic Design and Multimedia) on té el seu primer contacte amb el programari de 2D i 3D (Photoshop i 3DStudio) juntament amb altres programes que passaran a ser els seus referents d’ús diari.
Especialitzat com a 3D Technical Artist, porta més de 17 anys dedicats a la creació d’entorns virtuals 3D, a la simulació i a la visualització interactiva treballant diàriament amb Photoshop, VRT i 3dsMax, i més de 9 anys treballant en la creació de jocs per a diverses plataformes mòbils.
Durant més de 7 anys ha treballat desenvolupant i coordinant el projecte ArsVirtual per a Fundació Telefònica. ArsVirtual és un referent en l’àmbit de projectes que difonen el Patrimoni Cultural permeten visitar de forma virtual els principals monuments d’Espanya, com ara els Palaus Reials, la Sagrada Família de Gaudí finalitzada o l’Alhambra de Granada; a Amèrica Llatina, la catedral de Cusco o l’Illa de Pasqua; i al Marroc, la Torre Hassan o el Mausoleu de Mohammed V.
Alguns dels projectes i jocs en els que ha treballat han sigut finalistes els premis Golden Award of Montreaux i als International Mobile Game Awards.
Actualment comparteix la feina com a retocador professional a yourphotographer.pro i desenvolupador d’entorns interactius 3D multiplataforma utilitzant tecnologies de videojocs amb la de professor de programari de retoc fotogràfic i 3D.
- Que és el 3D o CGI. Tipus de 3D.
- Interfícies 3D, aspectes bàsics.
- Modelat: Introducció al modelat poligonal i de superfícies.
- Materials: Creació de materials com el vidre, el metall o el plàstic.
- Texturitzat: Preparació de materials complexes basats en mapes de bits i creació de mapes UVW per la seva aplicació.
- Il·luminació: Sistemes d’il·luminació, tipus de llums i projeccions d’ombres.
- Càmeres: Tipus de càmeres i focals.
- Render: Generació de la imatge final i de les sortides per composició.
- Postproducció final a Photoshop.
- Fluxos de treball: Optimització de recursos, utilització de llibreries 3D, materials i HDRIs.
- Treball final.
El contingut està plantejat i orientat com una introducció al 3D per a fotògrafs. Fent un aprenentatge progressiu i paral·lel al que seria la creació del flux de treball real. Utilitzant tant elements modelats per nosaltres com de bancs de models 3D i llibreries.
Metodologia
Les classes són sessions de 3 hores on es barreja el contingut teòric amb la pràctica continuada, plantejant treballs que facin comprendre les explicacions i ajudin a desenvolupar el coneixement necessari de cada part del procés de treball en 3D.
El curs és pràctic, cada alumne disposa d’un ordinador amb el programari necessari per anar seguint les explicacions i poder realitzar els treballs que es plantegin a classe.
Per una compressió i aprofitament òptim del curs, cal continuar treballs fora de l’horari lectiu.
Avaluació
El criteri d’avaluació té en compte els següents aspectes:
- Assistència a les sessions
- Exercicis realitzats a classe
- Treballs realitzats dins i fora de la classe amb el nivell demanat pel professor
- Treball final

Introducció al 3D fotorealista per a fotògrafs
Durada: 60 h (20 sessions de 3 h)
Horari: Dilluns, 19 a 22 h.
Dates: 16/01/23 al 05/06/23
Preu: 990€
Descompte: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 891€
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
- Coneixements mitjans/avançats de Photoshop.
- Fluïdesa en selecció avançada d’elements i en el treball amb capes, màscares de capa i ajustos tonals.
- Coneixements d’il·luminació d’estudi i de l’ús de la càmera.
Per qualsevol dubte, contacteu amb el professor Eus González a egonzalez@iefc.cat.
Compartir