Dirigit a:
Dirigit a fotògrafes i fotògrafs, estudiants, artistes i públic en general interessat en el paisatge analitzat des d’una perspectiva artística contemporània i que vulgui desenvolupar un projecte o peça personal articulat en aquesta temàtica.
Objectius:
Elaborar un projecte personal proposat per l’alumne en el suport que estimi més convenient seu autor.
Desenvolupar el treball des del seu estat inicial fins a la seva possible exposició analitzant totes les seves fases intermèdies. Concepte. Processos de treball. Suports. Treball de camp. Producció. Exposició.
Presentar el nostre treball. Portfolio. Beques, premis i galeries.
Llorenç Ugas Dubreuil
Sabadell, 1976.
Es forma com a fotògraf a l’Escola Illa de Sabadell i a l’IEFC on s’especialitza en Fotografia d’Autor, Entorn, imatge i creació, Tècniques de positivat antic i Conservació de col·leccions fotogràfiques. El cos central dels seus projectes s’articula al voltant de l’estudi de la ciutat i el paisatge.
Compagina la seva activitat artística amb la co-coordinació de la secció Zona Zero de la revista Quadern de les idees, les arts i les lletres (2012-2017) ) i l’activitat docent a l’IEFC a través del curs d’especialització Paisatges múltiples.
S’interessa per conceptes com la memòria, la fragilitat, la impossibilitat, la percepció, l’experiència, el fracàs o la tensió des d’on articula els seus projectes.
Entre les seves exposicions individuals podem trobar: Tot el que no mires desapareix (Museu d’art de Sabadell, 2021); Tensions, impactes i fissures (Museu d’art modern de Tarragona, 2020); Seguir un rastre de pintura que no existeixi (Nau central, Antiga Fàbrica Cascón, Sabadell, 2019); 1760 metres (Centre de Lectura de Reus, 2019); Lugares al borde de la nada (Museu de Porreres, 2018); 9 bancos para hablar (Galería Addaya. Palmaphoto 2015); Esto sí es lo que parece (Galería T20, 2014); A Sense of Place (Host Art Project. Londres, 2013); Una altra ciutat (Museu d’Olot, 2012); Cartografiar el espacio. Lugares, rastros y huellas (Photoespaña, 2011); Público-Privado (Explum, 2011); Espacios de luz (Galería T20, 2008).
Ha participat en diferents exposicions col·lectives com: Circulació perifèrica (Centre cultural Sa Nostra, Palma de Mallorca, 2020); Human + Landscape. Colección Kells (Palacete del Embarcadero. Photoespaña. Santander, 2019); Infinito interior. Colección ENAIRE (Photoespaña, Instituto Cervantes. Madrid. 2017); Bienal de artes plásticas Rafael Botí (Centro de arte Rafael Botí. Córdoba, 2017); La construcción del paisaje contemporáneo (Centro de Arte Alcobendas, 2016); Alart festival d’arts visuals (Alaró, 2015); Paisajes; Naturaleza y Artificio. Fotografía en la Colección DKV (Zaragoza, 2014); Interacciones. (Fundació Antiga Caixa Sabadell, 2014); Encuentros de arte contemporáneo. (Museu Universitat d’Alacant, 2014) Viatge extraordinari (Bòlit centre d’art contemporani, 2013); In situ (Galeria Addaya, 2013) Proyecto Arteria Colección DKV (Santillana del Mar, 2012); Procesos visuales y documentales (Fundació Vila Casas, 2011); Inside (Galería Sis, 2011); Wunderkammer (Galeria T20, 2010); El color, el tiempo de los ritmos (Fundación Cajasol, 2009).
Ha rebut diferents premis i beques com el 1er Premi d’escultura de la Bienal d’Art de Tarragona (2019); Premi AeS_Fundació Banc de Sabadell (2019); Menció especial Photoespaña al Premi de fotografia Fundació ENAIRE (2018); 1er Premi d’art contemporàni de la Fundació Reddis (2016); Premi d’arts plàstiques UNED (2014); Menció d’honor Premi d’arts visuals de Pollença (2014); Ajudes a la producció Rodalies 4 (2012); el Premi d’arts plàstiques FUNCOAL (2011); Beca Fundació Arte y derecho (2010); Premi d’arts plàstiques Diputació d’Alacant (2009,2011); Explum (2010) o Menció especial al Premi de fotografía Purificación García (2009). Ha estat finalista en premis com la Bienal de Girona (2020); el Premi d’arts visuals de Palma de Mallorca o el premi Obra abierta Caja de Extremadura (2015).
La seva obra forma part de col.leccions públiques i privades com la col·lecció Recorridos fotográficos ARCO, Fundació Cajasol, Fundació Vila Casas, Fundació FUNCOAL, Fundació DKV, Fundació EXPLUM, Fundació REDDIS, Fundació UNED, la Diputació d’Alicant, la Col.lecció Kells de art contemporàni, EIDON o la Fundació Banc de Sabadell.
El seu treball el representa la galeria T20, amb qui ha participat en fires com ARCO (2008-2018), Estampa art fair (2017) o Balelatina (2008).
Professorat col·laborador
David Armengol
(Barcelona, 1974) és comissari independent i combina la seva pràctica curatorial amb altres activitats paral·leles com la gestió cultural i la docència. Ha treballat en espais d’art contemporani com Caixaforum Barcelona (2008), Matadero Madrid (2010), la Fundació Joan Miró de Barcelona (2012-2013), Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani de Barcelona (2014), el EAC – Espacio de ArtE Contemporáneo de Montevideo, a l’Uruguai (2015) o Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona (2016). Forma part de l’equip de coordinació curatorial de BcnProducció i imparteix classes de desenvolupament de projecte a IDEP Barcelona (Escola de Fotografia, Moda i Disseny). Actualment, ha comissariat una exposició sobre la col·lecció MACBA (2017-2019) que ha voltat per diferents centres d’art de la província de Barcelona, i és co-comissari del Pavelló de l’Uruguai en la Biennal de Venècia 2019.
- La memòria del paisatge. Home versus natura.
- Jugar al paisatge o el paisatge intervingut. La fotografia com a document.
- Paisatge i refugi.
- Caminar. Ser paisatge.
- La natura exuberant. El sublim.
- Transformar la percepció. Fer un paisatge.
- Elaboració d’un dossier que presenti el nostre treball.
- Beques, premis i residències.
- Produccions / acabats habituals.
Metodologia
Per al desenvolupament del curs, la metodologia didàctica té un caràcter actiu participatiu, afavorint el treball i l’autonomia dels alumnes. Consta del visionat de projectes d’artistes contemporanis vinculats a la temàtica del curs, realització del treball personal proposat per l’alumne i orientat per el docent, participació activa per part dels alumnes en els debats, visionat de vídeos i elaboració d’activitats i exercicis relacionats amb els continguts del curs.
Durant el curs comptem amb la intervenció i conferència d’un curador que apropa als alumnes la seva experiència en relació al seu treball amb el paisatge.

Paisatges Múltiples
Durada: 30 h (15 sessions 2 h)
Dates: Del 7 de Febrer al 13 de Juny de 2022
10 primeres sessions setmanals
5 últimes sessions quinzenals
Horari: Dilluns, 19 a 21 h
Preu: 550 €
Descomptes: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 495 €
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
Abans de matricular-se, els nous alumnes, han d’enviar a l’adreça especialitzacio@iefc.cat el que es detalla a continuació:
- CV complet
- Portfoli de màxim 20 imatges, format JPG de 800 px del costat més llarg.
Un cop acceptats es pot tramitar la matrícula.
Per qualsevol dubte previ, contacteu amb Joan Ribó (coordinador de cursos d’especialització): jribof@iefc.cat
Compartir