Un taller totalment pràctic que facilita el coneixement i les eines necessàries als fotògrafs per comprendre el complicat i canviant món de les publicacions. Coneixements fonamentals a l’hora de poder vendre els seus reportatges tant en mitjans nacionals com internacionals, així com, facilitar els coneixements necessaris per a l’elaboració d’un projecte documental o reportatge dirigit a ser publicat.
Els alumnes poden accedir al taller amb un projecte documental ja iniciat.
Objectius
- Comprendre el mercat de les publicacions.
- Facilitar l’accés dels alumnes a les diferents publicacions nacionals i internacionals.
- Dotar de les eines necessàries a l’alumne per a l’elaboració d’un projecte documental o reportatge des de la idea original a la finalització del projecte a punt per ser enviat a una publicació.
Dirigit a
Estudiants de fotografia i fotògrafs que vulguin adquirir un major coneixement del món de les publicacions, i desenvolupar una major versatilitat en el seu treball.
Núria López Torres
Fotògrafa documentalista, es va formar en IEFC i a l’Escola Superior d’Imatge i Disseny IDEP de Barcelona on va realitzar un màster en fotoperiodisme. S’especialitza en fotografia documental i retrat.
Combina els seus projectes personals amb la col·laboració com a freelance en mitjans nacionals i internacionals com El País Semanal, Zakpika, El Periódico de Cataluña, La Vanguardia, XL Semanal, Yo Dona, Mujer Hoy, Marie Claire, GQ, The Caravan, Newsweek Japan, La CNN, The Guardian, The Sunday Business Post, The Whashington Post, Al-Jazeera, GEO o Terra Mater, entre d’altres, i la docència en centres especialitzats de fotografia.
És autora del llibre Sex and Revolution in Cuba.
El seu treball ha estat exposat a, el Museo América de Madrid, London Photo Festival, Angar-7 a Àustria, Whitebox Gallery a Kuala Lumpur (Malàisia), en la fundació Michael Horbach a Alemanya, El Museu de Belles Arts de Castelló, el Museo MAC Ibirapuera, Sao Paulo (Brasil), Centro Cultural de España, Lima (Peru), Centro Cultural Rojas, Buenos Aires (Argentina), Centro de Cooperación Española, Antigua (Guatemala), Academia San Carlos, México DF, Hardcore Art Gallery, Miami (USA), Centro Cultural de España, Asunción (Paraguai), Caja Madrid Barcelona, i Círculos de Bellas Artes en Madrid entre d’altres.
Entre altres premis ha rebut el POY Latam Award en la categoria de multimèdia llarg, Millor curt documental de Festival Internacional de Daroca, Premi de fotografia del Festival internacional de Artes Visuales de Andalucía o Argazklik International Photography Award. Mencions d’honor al Moscow Internacional Foto Awards, Finalista del Kuala Lumpur Internacional Photo Awards Portrait, Finalista dels Lens Culture Portrait Awards i Finalista dels Hamdan Bin Mohahmmed Bin Rashid Al Maktourm International Photography Awards.
Professorat col·laborador
Ismael Nafría
Director de la revista National Geographic España.
Periodista, escriptor, consultor i professor especialitzat en mitjans digitals i autor del llibre La Reinvención The New York Times.
Vicepresident de la Junta Executiva de SembraMedia i professor associat de Projectes de Periodisme a Blanquerna (URL).
- Llistat de publicacions i contactes d’editors gràfics i redactors en cap.
- Coneixement de les diferents tarifes que hi ha al mercat.
- Com elaborar un dossier per enviar a una publicació.
- Estudi de les diferents línies editorials.
- Anàlisi de les publicacions Nacionals.
- Anàlisi de les publicacions Internacionals.
- Estratègies de venda.
- Les múltiples edicions gràfiques d’un projecte documental o reportatge.
- Planificació d’un reportatge per a publicar: Elecció del tema, recerca d’informació, contactes previs, fixer, etc.
- Com estructurar un projecte documental o reportatge.
- Eines per a desenvolupar un projecte personal alhora que es confecciona un reportatge per a publicar.
- Desenvolupament de la versatilitat en el treball i l’optimització del temps sobre el terreny.
- Obtenció de diferents enfocaments i històries.
- Diferència entre projectes de producció pròpia i projectes d’encàrrec.
- Què és el briefing, i com es treballar amb ell.
Durada: 20 h (8 sessions online de 2:30 h)
Modalitat: Online, streaming.
Dates: 07/03/23 al 02/05/23
Dies i horari: Dimarts, 18:30 a 21 h
Preu: 350 €
Descomptes: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 315 €
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
Abans de matricular-se, els nous alumnes, han d’enviar a l’adreça especialitzacio@iefc.cat el que es detalla a continuació:
- CV complet
- Portfoli de màxim 20 imatges, format JPG de 800 px del costat més llarg.
Un cop acceptats es pot tramitar la matrícula.
Per qualsevol dubte previ, contacteu amb Joan Ribó (coordinador de cursos d’especialització): jribof@iefc.cat
Compartir