Saltar contingut
IEFC
Subscriure's a la Newsletter

    Català/Español

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Vimeo
  • In
  • Institut
    • Columna
      • Instal·lacions
      • Equip humà
      • Situació i Contacte
      • Protocol contra l’assetjament
  • Escola
    • Columna
      • Graduat en fotografia
      • Cursos d’especialització
      • Postgraus de Fotografia
      • Cursos Online
    • Columna
      • Cursos d’Iniciació
      • Tallers de cap de setmana
      • Cursos per a Joves
      • Cursos d’Estiu
    • Separador
    • Columna
      • Equip Docent
      • Instal·lacions
      • Promoció de l’alumnat
      • Vivim la fotografia
    • Columna
      • Borsa de treball
      • Campus Virtual
      • Carnet IEFC
      • Fotografies d’alumnes
  • Documentació
    • Columna
      • Arxiu històric fotogràfic
      • Biblioteca
      • Fototeca
      • Col·lecció Miquel Galmes
    • Columna
      • Recerca
      • Divulgació
      • Formació
  • Activitats culturals
    • Columna
      • Exposicions fotogràfiques
      • Jornades de fotografia
      • Promoció cultural
    • columna
      • Activitats per a escoles i entitats
      • Lloguer d’exposicions
      • Cursos a mida
  • Notícies
  • Agenda
  • Campus Virtual
Foto: Álvaro LaizFoto: Álvaro Laiz
Foto: Álvaro Laiz
Taller de so per a projectes audiovisuals
Impartit per:José Bautista
Taller de so per a projectes audiovisuals
Impartit per: José Bautista

INFORMACIÓ PRÀCTICA

DURADA

16 h

DATES

16/09/23 al 17/09/23

DIES I HORARI

Dissabte i diumenge, 10 a 19 h

PREU

270 €

DESCOMPTES

Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 243 €

Matrícula >

  • Escola
  • >
  • Cursos d'especialització
  • >
  • Taller de so per a projectes audiovisuals

  • Descripció
  • Docència
  • Continguts
  • Metodologia
  • Informació pràctica
  • Descripció
  • Dirigit principalment a fotògrafs iniciats o avançats en projectes multimèdia, també inclou persones interessades en qualsevol activitat artística, visual i sonora – fotògrafs, videoartistes, cinematògrafs, pintors, músics – que vulguin iniciar-se o aprofundir en el llenguatge audiovisual, centrant-nos principalment en el disseny , edició i postproducció de so per a projectes multimèdia.

    Foto: Pep Bonet

    Objectius

    Per tal d’ajudar el professional o artista visual a les tasques de planificació i desenvolupament de les tasques necessàries per incloure de la millor manera possible els elements sonors de la seva obra audiovisual, aquest taller intensiu es presenta des d’un punt de vista pràctic.

    Així mateix, l’alumne tindrà oportunitat d’aprendre tots aquells conceptes bàsics teòrics que els seran de gran ajuda a l’hora d’entendre el so i com capturar-lo amb l’equipament adequat, com editar-lo i dotar-lo de personalitat al programa d’edició de vídeo, i com millorar-lo de manera senzilla amb algunes tasques de postproducció.

    Llegir més
  • Docència
  • Continguts
  • Metodologia
  • Informació pràctica

Dirigit principalment a fotògrafs iniciats o avançats en projectes multimèdia, també inclou persones interessades en qualsevol activitat artística, visual i sonora – fotògrafs, videoartistes, cinematògrafs, pintors, músics – que vulguin iniciar-se o aprofundir en el llenguatge audiovisual, centrant-nos principalment en el disseny , edició i postproducció de so per a projectes multimèdia.

Foto: Pep Bonet

Objectius

Per tal d’ajudar el professional o artista visual a les tasques de planificació i desenvolupament de les tasques necessàries per incloure de la millor manera possible els elements sonors de la seva obra audiovisual, aquest taller intensiu es presenta des d’un punt de vista pràctic.

Així mateix, l’alumne tindrà oportunitat d’aprendre tots aquells conceptes bàsics teòrics que els seran de gran ajuda a l’hora d’entendre el so i com capturar-lo amb l’equipament adequat, com editar-lo i dotar-lo de personalitat al programa d’edició de vídeo, i com millorar-lo de manera senzilla amb algunes tasques de postproducció.

Llegir més

José Bautista

kanseisounds.com
josebautista.es
imbd.com

Compositor, productor multimèdia, artista sonor i realitzador documental. També és el fundador de KanseiSounds i cofundador d’ALTAMAR FILMS. Viu i treballa a Madrid, Espanya.

A més a més de la creació de projectes personals audiovisuals –en els quals desenvolupa el seu propi disseny sonor i musical exclusiu–, ha treballat amb reconeguts fotògrafs, videògrafs i agències d’una àmplia varietat de gèneres (reportatge, documental, conceptual i artístic).

Així mateix, el seu treball personal de videoart i instal·lació sonora ha estat exposat a galeries d’Espanya, Japó, Moscou, França i Anglaterra.

Ha dirigit també treballs documentals experimentals, en els quals cal destacar Break In el 2016, The Sleeping Land el 2017, El Silenci de la Guerra, Damasc el 2019 i Indestructibles, el 2021-2022. Entre altres guardons, Jose ha guanyat amb les seves produccions 4 premis World Press Photo de Multimèdia, Primer Premi Sound & Image Challenge International Festival Macau, Primer Premi Multimèdia al Pictures of the Year International (POYi), Primer Premi al millor muntatge als SIMA Awards, Primer Premi de Multimèdia a Prix Bayeux Calvados, Primer Premi al LENS Culture Multimedia Award, el Primer Premi a VISA Pour L’image Webdocumentary Award.

 

Llegir més

Programa

 

ANÀLISI
Iniciarem el taller amb un recorregut i anàlisi de treballs audiovisuals de diversos autors al llarg del temps, incloses creacions de José Bautista, els quals constituiran una referència útil per als alumnes i servirà com a base per desenvolupar els conceptes teòrics i pràctics que estudiarem a continuació.

PRE-PRODUCCIÓ
Introducció a la «visualització sonora» i les perspectives acústiques. Com registrar el so, com classificar-lo perquè posteriorment pugui ser correctament editat al programari d’edició.

PRODUCCIÓ I ADQUISICIÓ
S’explicaran detalladament diverses tècniques de producció sonora (equipament, estratègies de sonorització), aplicables tant a enregistraments de veu/entrevistes i preses de so ambient en exterior i interior.

EDICIÓ I RITME AUDIOVISUAL
S’exploraran les possibilitats de la forma audiovisual a l’edició multimèdia. A través del muntatge sonor – so ambient, veus, música – es podrà descobrir el ritme i el tempo de cada expressió artística de cara a la construcció d’un «Paisatge sonor» que s’adapti perfectament al muntatge final.

POSTPRODUCCIÓ
S’analitzarà la importància de la postproducció d’àudio als projectes multimèdia, introduint l’alumne en diverses tècniques de millora i correcció de mostres d’àudio i la barreja final (compressió, equalització, reducció de soroll, etc.), a mitjançant eines de postproducció sonora.

Llegir més

Metodologia

Llegir més
  • Grabando en Siberia © Alfons Rodríguez
  • Grabando en Camerún. © Aitor Lara
  • Mix console. © José Bautista
  • Diseño de sonido. © José Bautista
close

Taller de so per a projectes audiovisuals

 
Informació pràctica

Durada: 16 h
Dates: 16/09/23 al 17/09/23
Dies: Dissabte i diumenge
Horari:  10 a 19 h
Preu: 270 €
Descomptes: Alumnes IEFC | Afliats UPIFC | Associats UPIFC: 243 €

En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.


 

Llegir més

Matrícula

Postgrau de fotografia documental

120 hores + Projecte

Demana informació

Vull rebre informació sobre activitats culturals, oferta formativa i altres informacions destacades de l’IEFC
He llegit i accepto la política de protecció de dades
Enviant dades... S'han enviat les dades amb èxit. Li respondrem tan aviat com sigui possible. Gràcies per contactar amb nosaltres! No s'ha pogut enviar les dades.

També pot trucar al telèfon:

93 494 11 27
689 889 369
Ens trobaràs a:

C/ Comte d’Urgell, 187
08036 Barcelona
(Recinte Escola Industrial)
Metro: Hospital Clínic (Línia 5)
Tren: Estació de Sants

Compartir

  • Compartir
  • Tweet
  • Enviar
  • Imprimir
Instal·lacions
Equip docent
Borsa de treball
Promoció d'alumnes
Continguts relacionats
Multimèdia per a projectes documentals
Cursos d'especialització

Multimèdia per a Projectes Documentals

Foto: Bernat Cedó
Cursos d'especialització

Reportatge Documental de Proximitat

IEFC

C/ Comte d'Urgell, 187

08036 Barcelona

Tel. 93 494 11 27

Tel. 93 494 11 27

WhatsApp. 689 889 369

WhatsApp. 689 889 369

info@iefc.cat

Institut

Instal·lacions

Equip humà

Situació i Contacte

Escola

Graduat en Fotografia

Cursos d'Especialització

Postgraus de Fotografia

Cursos Online

Cursos d’Iniciació

Tallers de cap de setmana

Cursos per a Joves

Cursos d'Estiu

Equip docent

Instal·lacions

Promoció de l’alumnat

Borsa de treball

Fotografies d'alumnes

Vivim la fotografia

Campus Virtual

Documentació

Arxiu històric fotogràfic

Biblioteca

Fototeca

Recerca

Divulgació

Formació

Col·lecció Miquel Galmes

Activitats culturals

Exposicions fotogràfiques

Jornades de fotografia

Promoció cultural

Activitats per a escoles i entitats

Lloguer d’exposicions

Cursos a mida

2023© Institut d'Estudis Fotogràfics
de Catalunya.
Avís legal | Política de cookies

Utilitzem cookies per personalitzar la teva experiència. Si segueixes navegant estaràs acceptant el seu ús. Més informació.