Professorat
Casimiro libros publica Fotografia, arte y publicidad de Pere Català Pic amb la col·laboració de Llorenç Raich4 de maig de 2015

Pere Català Pic. Fotografía, arte y publicidad

En la seva labor per recuperar els textos clàssics de la Història de la Fotografia, l’Editorial Casimiro Libros, especialitzada en la publicació d’escrits sobre art, presenta al mes de maig de 2015 el llibre Fotografía, arte y publicidad, de Pere Català Pic. Recull dels textos i assajos del fotògraf publicats durant els anys 1931 i 1937.

El text introductori, El rastro de papel de Pera Català Pic (1931-1937), de Eduardo Hernández Cano, de la New York University, situa l’autor en el seu context des de la perspectiva de la seva vigència actual.

El llibre compta amb la selecció de textos i notes de Llorenç Raich, professor de l’IEFC.

Pere Català Pic. Fotografía, arte y publicidad

La proximitat a vegades indistingible entre cultura d’avantguarda i cultura comercial en els mitjans de masses (revistes gràfiques i cartells abans, espais digitals avui) segueix sent una de les grans qüestions de la cultura moderna. Pocs intel·lectuals van saber entendre-ho tan bé com Pere Català Pic en aquests assajos dels anys trenta.