El Photogenic Festival es celebra entre el 22 i el 24 d’octubre de 2015 al barri de Gràcia de Barcelona.

El festival es realitza per primera vegada, amb l’objectiu d’unir projectes i activitats de caràcter creatiu amb la fotografia com a eix vertebrador, i posa de manifest que la cultura no només es troba als grans centres d’art ni és només un reclam turístic, és un dret de tots i per a tots.

L’IEFC ha volgut donar suport a aquesta iniciativa engrescadora al voltant de la fotografia. Així com us convidem a participar en el diferents actes organitzats.

Des de l’IEFC, proposem un debat de mirades fotogràfiques sobre la ciutat:

Barcelona, territori social

Divendres 23 d’octubre a les 18.30 h. Sala Lluïsos de Gràcia.

El col·lectiu Ruido Photo i el fotògraf Josep M. De Llobet dialoguen sobre una ciutat, Barcelona, i diferents estils fotogràfics.

La fotografia social està vinculada al que en diríem el reportatge documental, però podríem dir el mateix amb la fotografia d’arquitectura? Paisatge social i paisatge urbà, són dues formes d’abordar una realitat, però alhora un document en comú: la relació entre la ciutat i la gent.

També us informem que Judit Bernat i Queralt Aloy, han estat seleccionades per participar al Photogenic i presenten els seus projectes dins de la ruta de 17 exposicions dins la programació del festival.

Tots dos projectes han estat produïts en el context acadèmic de l’IEFC. Mystère de Judit Bernat és un projecte realitzat en el marc de l’assignatura Paisatge i Entorn del Graduat de Fotografia. Arrels de Queralt Aloy ha estat creat al llarg del Curs d’Especialització de Fotografia d’Autor.

Mystère de Judit Bernat

Localització: SI NA. Carrer de Sant Pere Màrtir, 31. Barcelona

Mystère es un projecte de Judit Bernat, realitzat a partir de la cita de Mario Benedeti No vagis a creure el que t’explico del món (ni tan sols això que t’estic explicant), ja et vaig dir que el món és incomptable. Indaga en uns espais on els objectes lluminosos creen subtils relacions amb la penombra, oferint a l’espectador la possibilitat d’endinsar-se i recrear noves sensacions en el seu imaginari personal.

Arrels de Queralt Aloy

Localització: Green Life Style. Carrer del Torrent de l’Olla, 95. Barcelona

En un món cada vegada més recobert d’asfalt on predominen presses, estrès, talons, corbates, consumismes, comparacions, competitivitat… egos. Sovint oblidem què som, d’on venim, deixem a un costat nostra pròpia essència. Abstrets al nostre petit món creatiu i limitat per la nostra ment, no veiem la totalitat de les possibilitats de la nostra existència.

Queralt Aloy presenta el seu projecte com un recordatori, un retorn, una invitació a reflexionar, a connectar amb la teva pròpia naturalesa.

Ressons de vida en el silenci del bosc, entre el murmuri del vent i els misteris en suspensió de l’ambient. Cada cèl·lula vibra en sincronia, la respiració unida a la dels arbres, peus enfonsats en terra mullada, ja no hi ha divisió. Unides, les arrels flueixen cap al centre de la terra. Les branques de sobte són extensions dels braços que s’eleven cap al cel, a la dreta el sol, a l’esquerra la lluna i tot s’uneix en el cor. Àtoms, protons i neutrons creats de la mateixa matèria. Naturalesa som.