Warning: Illegal string offset 'name' in /var/www/vhost/iefc.cat/home/html/wp-content/themes/iefc/single-news.php on line 5
Pàtric Marin guanya el Prix Mark Grosset del Promenades Photographiques
Promoció de l’alumne
Pàtric Marin guanya el Prix Mark Grosset del festival Promenades Photographiques de Vendôme20 de juny de 2015

Pàtric Marin, representant de l’IEFC a les Promenades Photographiques de Vendôme (França), ha guanyat el Prix Mark Grosset en l’apartat de fotografia artística, i això li permet exposar a la secció oficial el proper any.

Aquest guardó s’ha obtingut en una convocatòria on hi participen un total de 21 escoles d’arreu del món. Pàtric Marin, hi ha presentat el treball La pell ruda de l’elefant, el seu Projecte Final de Carrera tutoritzat per Ramón Casanova. A més a més, el treball s’exposa a la secció Escoles Internacionals de Fotografia del festival.

Podem dir que l’IEFC té una triple presència en aquest Festival, ja que Marc Balló exposa a la secció oficial, fruit del Premi ANI al millor portfoli aconseguit en la convocatòria de l’any passat. L’Association Nationale des Iconographes (ANI), l’associació nacional d’editors francesos el va premiar com a millor portfoli presentat a les jornades de visionat del festival.

La tercera notícia és que Israel Ariño, autor i col·laborador de l’IEFC, on a més a més va cursar els seus estudis de fotografia, també és present al festival de Vendôme amb l’exposició Le nom qui efface la couleur. Aquesta sèrie va estar realitzada en el decurs d’una residència d’artista a Nature Humaine, a la regió Centre de França.

L’IEFC és la vuitena vegada que participa al Festival Promenades Photographiques a Vendôme i la tercera vegada que hi obté un premi:

Totes les exposicions del Festival Promenades Photographiques de Vendôme es poden visitar del 20 de juny al 20 de setembre de 2015.

La pell ruda de l’elefant – Pàtric Marin

La meva obra, de manera conscient i inconscient, està estretament lligada a la natura i els animals; de forma plàstica (pintura) o fotogràfica, solen ser part fonamental d’elles fins al punt que en l’actualitat, gran part dels meus treballs es fonamenten en la relació i investigació entra ànima / animal / conscient i persona; procurant utilitzar l’obra com visibilitat i connexió amb l’empatia que sembla haver-se perdut en algun graó de l’evolució de la nostra espècie.

La pell ruda de l’elefant neix de la necessitat de transformar un sentiment / pensament introspectiu, subjectiu i personal en una imatge palpable; atorgant-li un llenguatge propi capaç d’interactuar psicològicament amb l’espectador.

La situació dels animals captius en diferents llocs de la ciutat, pretenen provocar un efecte mirall, una possible relació d’un retrat de part de la societat que viu en un medi amb dificultats, hostil, no sent del seu grat; la trobada de la discordança i la trobada de l’empatia.

Les fotografies finals són alguna cosa més que meres casualitats d’animals fugats del zoològic campant per una ciutat, cada composició ha estat estudiada i deliberada per consternar, exaltar, deprimir … per això, cada visió es pot contemplar per si sola, com a obra única, sense necessitat d’una altra imatge que l’acompanyi per reforçar el significat; tot i així  hi ha un fil narratiu, un lloc on comença la lectura des d’un element subtil, una introducció per aprendre a descobrir i assimilar les visions per portar-nos a la següent estació.