Dirigit a:
Fotògrafs professionals i semi-professionals que volen créixer professionalment dins l’àmbit de la fotografia i augmentar la seva facturació.
Objectius:
Adquirir coneixements de màrqueting, vendes i gestió de negoci per desenvolupar-se de manera efectiva com a fotògraf professional: on soc, on vull arribar, qui és el meu client, com arribar-hi, quines xarxes socials fer servir, quines eines tenim, etc.
Saber crear i desenvolupar el propi pla de màrqueting i passar a l’acció, que ens permeti posicionar-nos allà on volem.
Glòria Solans
(Barcelona 1977)
Fotògrafa professional i formadora. La seva activitat professional es desenvolupa dins l’àmbit de la fotografia corporativa, comercial, interiorisme-arquitectura, que combina amb la formació a l’IEFC, en el marc del Graduat de Fotografia.
Va començar amb una Diplomatura en Ciències Empresarials, màster en Màrketing i més de deu anys després d’experiència en màrqueting en diferents empreses, el seu interès pel mon de la imatge va anar guanyant terreny, fet que la porta a graduar-se en Fotografia a l’IEFC.
Gràcies a l’experiència i coneixements obtinguts als dos camps, ha pogut desenvolupar amb èxit la seva professió com a fotògrafa i introduir-se en un entorn competitiu.
A dia d’avui, ajuda a altres fotògrafs a iniciar-se i desenvolupar-se professionalment aportant el seus coneixements comercials i empresarials.
Personal col·laborador
Sílvia Guinart
Formadora i consultora internacional en neuromàrqueting i neurociències per a una vida i un negoci significatius.
És una apassionada del coneixement. Ha estudiat periodisme, en l’actualitat estudia el grau de psicologia i té diversos màsters. És fundadora de diverses empreses a través de les quals difon coneixement sobre neurociències aplicades a la venda i les emocions.
Els seus 3 grans talents a l’hora de comunicar són que explica les coses d’una manera molt senzilla, té una alta energia vital que encomana al públic i ofereix molts coneixements pràctics.
En el 100% de les seves xerrades i cursos els assistents aprenen accions que poden aplicar.
- Analitzar i estudiar amb cada alumne: d’on ve i on vol arribar.
- Donar els coneixements per introduir-se i desenvolupar-se en el mon professional de la fotografia com un negoci.
- Com fer una estratègia i pla d’acció per als nostres serveis de fotografia.
- Com i a qui oferir els nostres serveis.
- Com trobar el nostre client.
- Eines de comunicació offline i online (continguts, xarxes socials, blog, email, màrqueting…)
- Entendre els beneficis d’incloure el màrqueting com a part del negoci del fotògraf.
Classe 1: Punt de partida. On som i on volem arribar
Què és el marketing i com ens pot ajudar en el nostre negoci de fotografia. Diferents àrees que tracta el màrqueting.
Classe 2: Qui és el teu mercat objectiu?
Quina disciplina fotogràfica volem treballar. Diferències entre el fotògraf generalista i el fotògraf especialitzat. Com identificar el teu client ideal i fer que el preu sigui irrellevant, treballar menys per més.
Classe 3: Com destacar entre la multitud, i per què no és bo competir amb el preu
Anàlisi DAFO. En quin punt estem i com elaborem el nostre missatge.
Tenir una oferta atractiva.
Classe 4: Dissenyar la nostra oferta
Les etapes del client, valor i preu, les característiques i beneficis dels nostres serveis. Embuts de vendes.
Classe 5: Ponència especial: El poder de saber vendre amb Sílvia Guinart
La compra és emocional. Com estructurar un diàleg de venta, en quin moment dir el preu, saber comunicar qui som i què fem de manera eficient.
Ponent: Sílvia Guinart (especialista en neuromarketing). Aprèn a vendre’t i a vendre amb tècniques de neuromàrketing.
Classe 6: Com donart-te a conèixer. Comunicació online i offline
Marketing de continguts (web, blog, podcast, events, xarxes socials, com mesurar els resultats de la campanya de marketing.
Classe 7: Publicitat online i col·laboracions
Google Ads, Facebook, Instagram, col.laboracions i estratègies win-win.
Classe 8: Captació de clients, estratègia de comunicació i de conversió
Marketing basat en educació. Web, blog, newsletter, email marketing, crear relacions, los clientes como base de datos, recomanacions i comentaris.
Classe 9: La fase després de la venda
Recomanacions, vendes addicionals, informar nous serveis, ofertes, els clients com a base de dades, innovar.
Classe 10: El fotògraf empresari, campanyes de marketing especials
Última classe amb resum de tot el que s’ha vist al curs.
Metodologia
El curs consta 10 de sessions de 3 hores cadascuna. A cada sessió una part de contingut teòric, i una part pràctica on es resolen consultes personals, i es plantegen diferents situacions en les que ens haguem trobat o ens podem trobar i com abordar-les.
Es resolen els exercicis que es van plantejant durant el curs, de manera que cada participant, a final de curs, té el seu propi pla de màrqueting i pot posar en pràctica les accions per impulsar el seu negoci.

Màrqueting per a Fotògrafs
Durada: 30 h (10 sessions 3 h)
Horari: Dilluns, 11 a 14 h
Dates: 12/02/24 al 06/05/23
Preu: 485 €
Descomptes: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 435 €
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
Abans de matricular-se, els nous alumnes, han d’enviar a l’adreça especialitzacio@iefc.cat el que es detalla a continuació:
- C. V. actualitzat
- Qüestionari sol·licitud plaça
Per a millorar el plantejament de l’inici del curs, es fa una entrevista prèvia als participants.
Un cop acceptats es pot tramitar la matrícula.
Per qualsevol dubte previ, contacteu amb Joan Ribó (coordinador de cursos d’especialització): jribof@iefc.cat
Compartir