Un taller totalment pràctic que facilita el coneixement i les eines necessàries als fotògrafs per comprendre el complicat i canviant món de les publicacions. Coneixements fonamentals a l’hora de poder vendre els seus reportatges tant en mitjans nacionals com internacionals, així com, facilitar els coneixements necessaris per a l’elaboració d’un projecte documental o reportatge dirigit a ser publicat.
Els alumnes poden accedir al taller amb un projecte documental ja iniciat.
Objectius
- Comprendre el mercat de les publicacions.
- Facilitar l’accés dels alumnes a les diferents publicacions nacionals i internacionals.
- Dotar de les eines necessàries a l’alumne per a l’elaboració d’un projecte documental o reportatge des de la idea original a la finalització del projecte a punt per ser enviat a una publicació.
Dirigit a
Estudiants de fotografia i fotògrafs que vulguin adquirir un major coneixement del món de les publicacions, i desenvolupar una major versatilitat en el seu treball.
Núria López Torres
Fotògrafa documentalista, es va formar a l’IEFC ia l’Escola Superior d’Imatge i Disseny IDEP Barcelona on va fer un màster en fotoperiodisme. S’especialitza en fotografia documental i retrat.
Combina el desenvolupament dels seus projectes personals amb la col·laboració com a freelance en mitjans nacionals i internacionals com The New York Times, The Washington Post, El País Setmanal, Marie Claire, Jo Dona, El Periódico, Zazpika, XL Setmanal, La Vanguradia, Dona Avui , Esquire Latin America, GQ, Internazionale, GEO, Le Monde, CNN, Sunday Business Post, NewsWeek Japan, Terra Mater, Guardian, Al-Jazeera, entre d’altres, i la docència en centres especialitzats de fotografia.
Nuria és autora del llibre “Sexe i Revolució a Cuba”.
El seu treball ha estat exposat al Senat de Mèxic, el Museu d’Art de Querétaro a Mèxic, Museu d’Amèrica a Madrid, Festival de Fotografia de Londres, WhiteBox Gallery Kuala Lumpur a Malàisia, Valid Photo Gallery, Ambaixada dels Països Baixos a Cuba , Hardcore Art Gellery a Miami, Centre Cultural d’Espanya a Lima (Perú), Centre de Cooperació Espanyola – Guatemala, Centre Cultural d’Espanya (Paraguai), Centre Cultural Rojas – Buenos Aires (Argentina), Museu de Belles Arts de Castelló de la Plana (Espanya). Museu MAC Ibirapuera – Sao Paulo (Brasil). Cercle de Belles Arts de Madrid (Espanya), La Universitat Jaume I de Castelló, Fundació Josep Comaposada (Barcelona) i Festival Dolfield de Barcelona.
Entre altres premis ha rebut el Bartur Photo Award, World Report Award, el POY Latam primer premi en categoria cuidadors, POY Latam a la categoria de Multimèdia Llarg, Best Short Documentary Award al Daroca International Film Festival, Moscow International Foto Awards. Photo Essay, Kuala Lumpur International Photo Awards Portrait, LensCulture Portrait Awards, Award II Festival International de Visual Arts of Andalusia, Argazklik International Photography Award, Finalista Hamdan Bin Mohammed Bin Rashid Al Maktoum International Photography Award entre d’altres.
Nuria està representada per INSTITUTE Artist als Estats Units i la galeria d’art ArtSpace a Mèxic.
Professorat col·laborador
Ismael Nafría
Director de la revista National Geographic España.
Periodista, escriptor, consultor i professor especialitzat en mitjans digitals i autor del llibre La Reinvención The New York Times.
Vicepresident de la Junta Executiva de SembraMedia i professor associat de Projectes de Periodisme a Blanquerna (URL).
- Llistat de publicacions i contactes d’editors gràfics i redactors en cap.
- Coneixement de les diferents tarifes que hi ha al mercat.
- Com elaborar un dossier per enviar a una publicació.
- Estudi de les diferents línies editorials.
- Anàlisi de les publicacions Nacionals.
- Anàlisi de les publicacions Internacionals.
- Estratègies de venda.
- Les múltiples edicions gràfiques d’un projecte documental o reportatge.
- Planificació d’un reportatge per a publicar: Elecció del tema, recerca d’informació, contactes previs, fixer, etc.
- Com estructurar un projecte documental o reportatge.
- Eines per a desenvolupar un projecte personal alhora que es confecciona un reportatge per a publicar.
- Desenvolupament de la versatilitat en el treball i l’optimització del temps sobre el terreny.
- Obtenció de diferents enfocaments i històries.
- Diferència entre projectes de producció pròpia i projectes d’encàrrec.
- Què és el briefing, i com es treballar amb ell.
Durada: 20 h (8 sessions online de 2:30 h)
Modalitat: Online
Dates: 26/11/24 al 28/01/25
Dies i horari: Dimarts, 18:30 a 21 h
Preu: 350 €
Descomptes: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 315 €
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
Abans de matricular-se, els nous alumnes, han d’enviar a l’adreça especialitzacio@iefc.cat el que es detalla a continuació:
- CV complet
- Portfoli de màxim 20 imatges, format JPG de 800 px del costat més llarg.
Un cop acceptats es pot tramitar la matrícula.
Per qualsevol dubte previ, contacteu amb Joan Ribó (coordinador de cursos d’especialització): jribof@iefc.cat
Compartir