Les tècniques i coneixements pràctics que s’explicaran durant el curs es vehicularan seguint el fil conductor dels diferents camps en què es poden aplicar, com a retoc e Commerce, Moda, Bodegó Publicitari i Arquitectura.
Dirigit a:
Fotògrafs que vulguin adquirir els coneixements necessaris per poder realitzar feines professionals de retoc digital publicitari.
Estudiants graduats a l’IEFC o altres escoles amb titulació similar, que ja tenen un coneixement ampli de retoc fotogràfic.
Objectius:
Endinsar-se en el món professional del retoc digital publicitari no tan sols en l’aprofundiment de les eines existents i l’aplicació de tècniques específiques sinó, també, en el coneixement de rols i procediments adients per garantir el fluxos de treball correctes, adients a cada encàrrec i que en garanteixin la seva qualitat al mateix temps que augmentem la nostra professionalitat dins un sector cada dia més competitiu.
Xavi Carreras
Retocador freelance desde 1998, en 2004 funda el estudio Haut Touch Retouching Studio, junto a Dani Caño, desde donde ofrece servicios de Retoque Digital, Asistencia Digital, Impresión de pruebas CMYK con certificación ISO, asi como imágenes CGI y AI. Desde 2014 dirige el curso de Retoque Digital Profesional de IEFC.
Nico Beltramino
Comença la seva carrera a la indústria del disseny gràfic el 2005 fins el 2010.
El 2019 es trasllada a Barcelona amb la família i comença a treballar activament per a diferents Fotògrafs, directors d’Art i Estudis de Post Producció, prestant els seus serveis de retoc fotogràfic per a clients de Nova York, Londres, Alemanya i Espanya.
El seu treball ha estat publicat a revistes com Vogue Japan, Numero Russia, Harper’s Bazaar Czech Republic, Elle Sèrbia i moltes altres.
Actualment treballa al seu estudi NINA – WORKING FROM HOME.
Pepi Martínez
Graduada en Fotografia per la UPC de Terrassa. Va estudiar postproducció digital professional a l’IEFC. Ha desenvolupat la seva trajectòria com a especialista en l’àmbit de la fotografia d’arquitectura i interiorisme, primer a l’estudi del fotògraf Duccio Malagamba com a responsable de postproducció (2007-2014) i posteriorment com a col·laboradora de diferents fotògrafs com Eugeni Pons, Fabrice Fouillet o José Manuel Alorda.
Dani Caño
Realitza estudis d’imatge fílmica especialitzant-se en direcció de fotografia. Després de diversos anys creixent i desenvolupant-se, principalment dins l’àmbit dels rodatges per a publicitat, l’any 2000 fa un gir professional voluntari i es dedica al retoc digital d’imatges. El 2004, amb Xavier Carreras, funda Haut Touch Retouching Studio. Des del 2018 és el director d’imatge a l’agència Vibranding Design on combina la producció i el retoc fotogràfic, combinant-lo amb imatges CGI i AI.
Gestió de color, sistemes d’impressió, optimitzar fitxers per a diferents sortides, tècniques d’enfocament, tècniques de revelatge HDR, focus stacking, retoc de textures per separació de freqüències, transformacions i liquats, obtenció de recursos usant Intel·ligència Artificial, creació d’accions, processament per lots, correcció de color, etc
El curs es desenvoluparà en 6 mòduls impartits per especialistes a cada camp:
Mòdul 1: Xavi Carreras – (9h)
Gestió de color, sortida impresa, enfocament, conversions i introducció a CaptureOne.
Mòdul 2: Roger Gombau – (15h)
Repàs de tècniques i eines per unificar coneixements entre els alumnes, aplicat al retoc eCommerce.
Mòdul 3: Nico Beltramino – (15h)
Retoc de moda, millorar pells utilitzant la separació de freqüències, dodge& burn, correcció de color, etc
Mòdul 4: Xavi Carreras – (6h)
Retoc de bodegó publicitari, tècniques de multilight, transformacions i liquats, desenfocaments selectius, substitució d’elements, focus stacking, etc.
Mòdul 5: Pepi Martínez – (6h)
Retoc d’arquitectura, revelat HDR, unificar tons en una sèrie, substitució de cels i altres elements, etc
Mòdul 6: Dani Caño – (6h)
Obtenció de recursos mitjançant Adobe Sensei, configuració i interfície de Midjourney, Què és un Prompt? Estructura bàsica d’un Prompt, Ordres i paràmetres bàsics, etc
Visita estudi Xavier Carreras – (3h )
Cada mòdul tindrà els seus exercicis independents, i durant el curs es desenvoluparà un projecte que caldrà lliurar a final del curs.
Metodologia
L’estructura de les classes és:
- 45′ de contingut
- 15′ de pràctica / preguntes / descans alumnes
- 45′ de contingut
- 15′ de pràctica / preguntes / descans alumnes
- 45′ de contingut
- 15′ de pràctica / preguntes / descans alumnes
Un cop finalitzada la classe, es penja la gravació de la classe a la plataforma de l’IEFC per al posterior visionat.
Les classes es fan via Zoom. Si no pots assistir a la sessió online pots visionar la gravació de la classe amb un enllaç privat. (Les classes es graven en qualitat HD)
Avaluació
L’alumne ha d’assistir a totes les sessions obligatòriament.
Ha de lliurar tots els exercicis amb el nivell que estableixi el professor.
En cas contrari, no s’obté el Diploma del curs, ni els crèdits per al Postgrau de l’IEFC.

Retoc Digital Publicitari
Durada: 60 h (20 sessions online de 3 h)
Modalitat: Online
Horari: Dimarts, 16 a 19 h.
Dates: 18/10/22 al 11/04/23
Preu: 950 €
Descomptes: Estudiants IEFC | Afiliats UPIFC | Associats AFPE: 855 €
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.
Requisits d’accés
Prova d’accés:
[Descarrega la prova d’accés:]
Requeriments mínims:
- • Utilitzar amb destresa les capes, les màscares i les opcions de fusió.
- • Control de l’eina de traçats i seleccions ràpides.
- • Treballar fluidament, utilitzant les abreviacions de teclat i les accions.
- • Utilització de la tauleta gràfica.
Per qualsevol dubte previ, contacteu amb Joan Ribó (coordinador de cursos d’especialització): jribof@iefc.cat
Equip imprescindible per realitzar el curs:
- • Monitor per a fotografia o vídeo de +21 polzades (recomanable).
- • Tauleta digitalitzadora (Wacom, Huion o XP-Pen) mida M o L (mida S si només es treballa amb portàtil).
- • Connexió a Internet per cable directe a router per garantir un bon seguiment, o connexió estable per WIFI.
- • Auriculars amb micròfon (serveixen els de telèfon).
En cas de no disposar d’algun d’aquests materials, l’escola facilita a l’alumne la informació necessària i els possibles descomptes a través del Carnet d’Estudiant de l’IEFC.
Títol reconegut per la UVIC:
Compartir