Aquest curs intensiu ofereix una introducció pràctica i accessible al món de la fotografia mòbil, pensada per a persones que vulguin millorar la seva mirada i treure el màxim partit del seu dispositiu.
A través de nou hores repartides en dos dies, explorarem els fonaments tècnics, la composició, l’ús de la llum, i el potencial narratiu de la imatge, tot fent servir la càmera del mòbil com a eina principal de creació. Aprendrem a conèixer i configurar el nostre dispositiu, a entendre la importància de la llum i a editar imatges amb aplicacions gratuïtes.
El curs inclou una part pràctica a l’exterior i a l’estudi.
Laura Gálvez-Rhein
És una fotodocumentalista centrada en temes socials com la memòria
col·lectiva, la identitat, el trauma i el silenci. Va estudiar Fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. Es va especialitzar en Fotoperiodisme i Fotografia Documental (Hochschule Hannover) i, posteriorment, ho va complementar amb el postgrau en Reflexió i Creació Fotogràfica (IEFC). Finalment, va cursar Reportatge Documental de Proximitat amb
RUIDO Photo (IEFC).
Col·laboradora del projecte Traspassant l’objectiu, impulsat per la Fundació SETBA des del 2021. Va registrar els centres penitenciaris Brians I i Wad Ras del 2021 al 2023, i es va materialitzar en l’exposició individual, La bellesa inhòspita, a la Sala Sergi Mas d’Andorra. Actualment és la fotodocumentalista de tots els projectes de la Fundació SETBA.
A més de la seva tasca com a documentalista, és mentora, tallerista i professora de fotografia. Ha impartit masterclasses sobre l’autorretrat amb perspectiva de gènere i és co-creadora del pòdcast de divulgació visual; Si no es ahora, cuando me muera; juntament amb David Rico. La seva obra ha estat exposada en espais com la Fundació Fotocolectania (PARASOMNIA) i KBr
Mapfre (EX-LIBRIS), entre d’altres, i ha estat publicada en llibres com; BRIANS. Mujeres invisibles; (Luminic, 2021) i Sergi Mas. Comiat diferit; (Anem Editors, 2021).
DIVENDRES – 16 a 19 h
1. Introducció
– Què és la fotografia?
– La fotografia mòbil
– Coneix el teu dispositiu
– Configuració de la càmera del mòbil
2. Fonaments tècnics
– Dimensions
– Resolució
– Format d’imatge
– Relació d’aspecte
3. La càmera del mòbil
– Modes de funcionament
– Tipus de lents
– Zoom òptic vs. Zoom digital
– Enfoc i estabilització
– Accessoris
DISSABTE – 10 a 13 h i de 14 a 17 h
4. Fluxe de treball
5. Composició (bàsic)
– Regla dels terços
– Línies guia
– Framing
– Profunditat de camp
– Balanç visual
– Simetria
– Punts de vista
– Tipus de plans
– Pràctica
6. La importància de la llum
– Tipus de llums
– Exposició
– HDR i Mode nocturn
– Pràctica a l’exterior
—————– PAUSA ——————–
– Retrat: Esquemes bàsics d’il·luminació a l’estudi
– Selfie
– Accessoris d’il·luminació
– Pràctica a estudi
7. Moviment
8. Storytelling o narrativa visual (bàsic)
9. Apps
– Edició d’imatge: Snapseed
– Pràctica
10. Xarxes socials: compressió, formats i trucs
Informació pràctica
Durada: 9 h
Dates: 05/06/26 al 06/06/26
Horaris: Divendres de 16 a 19h i dissabte de 10 a 13 h i de 14 a 17 h.
Preu: 120 €
Descomptes: Alumnes i ex-alumnes de l’IEFC: -10%
Descomptes no acumulables.
En cas de no assolir el nombre mínim d’inscripcions, s’anul·la el curs i es retornen els diners.


Compartir